söndag, februari 18, 2007

Blommor o bin...ära tal

Var på bio i fredags, vi hade en helkväll m promenad bio o mat. Så skönt, lugnt o så givande. Såg på "Se upp för dårarna" haha vilken skön film. En feel good as you feel bad film, den gick upp o ner precis som vardagen...lite mer överdriven än min vardag, men ändå. Det var längesen jag tyckte så bra om en svenskfilm.

Nepp nu blir det frulle, fick ett ryck igår kväll, helt ur det blå så började jag odla groddar. Som om inte det var nog så hoppade jag upp i natt o sköljde ur dem, plus imorse. Samtidigt så såg jag att två blommor behövde planteras om, så ut på balkongen i pyjamas och börja riva i säcken med jord...lite kallt om fötterna var det allt, för tro inte att jag hann ta på mig skor...nu var det bråttom så att de halvdöda växterna inte skulle heldö! Jag gjorde ett tappert försök och nu är det bara upp till bevis...jag är ju inte speciellt duktig på att odla så chanserna att de överlever är ganska små. Förstår inte, har en snabblänk till www.odla.nu men inte hjälper det, min avocadokärna har inte hänt ett dugg med.


Tur att jag inte ska bli trädgårdsmästare!

Ska istället sätta mig ner med min matte och logik, kanske lära mig Tarskij's world och försöka förstå varför mina binära tal inte överensstämmer med facits svar!

Inga kommentarer: